Blåbärs plockande - done!

Hejsan :)

Nu har jag kommit hem efter lite blåbärs plockning!
Vi fick ihop ganska mycket, så jag tror att det räcker till en paj :)
Men jag tror vi inte hinner idag, för vi  ska snart äta ( tacos ) och sen ska vi till min kusin som fyller 15 :) Grattis!
Fast jag börjar blilite trött på  alla släkt kalas hit och dit!



Mina tips till en lyckad blåbärs plockning! :


  •  när du har bestämt dig att du ska ut oh plocka lite blåa bär, tänk på att gå en passlig tid, mellan 3-4 är en lagom tid
  • ta inte på digdina finaste kläder! de blir blåa och det går inte bort. ta istället ett slitet gammalt linne och shorts, ett exempel bara.
  • var gärna två - det går dubbelt så fort och det blir dubbelt så roligare.
  • ta gärna med en musik spelare, så  har du nånting att lyssna på, tiden går också fortare
  • Ta på dig GUMMISTÖVLAR! kanske känns fult och barnsligt,men det finns ormar och andra otrevligheter i skogen så då är det bäst att ha dem på sig.
  • Om det  är varmt så smörj dig med solskydd
  • och så glöm inte att du måste få 75 liter, utan att se det som en rolig grej och ät lite medans du plockar :) varför inte ha en picnik på samma gång? :)
Puss!! Linn

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0