tankar och funderingar - obs! inlägget blev längre än vad jag trodde!

Nu tänker jag ta upp nånting som jag vet att du säkert har sett eller läst förut! Men jag tycker att det kan upprepas!
Och nej det är inte att jag tycker illa om provocerande bloggar etc , fast det kanske har lite med det att göra också..


Många "små" bloggar jag har gått in på och läst så ibland så har det funnits riktigt läsvärda inlägg! Men bara några få som har läst och sen har allting gått vidare! Det finns så många bra inlägg skrivna men som är skrivna av bloggare som inte står i "rampljuset! Men ska man tänka då att det är deras egna problem och om de vill göra sig hörda med nånting så får de slita också?  Ja, kanske.. men jag menar hade t.ex Kenza eller Blondinbella skrivit ett av sådant inlägg jag pratar om så hade de fått säkert hundratals kommentarer och åsikter. Just för att de redan ligger på toppen. Och ett annat exempel att det finns flera bloggar som uppdaterar jämt och ständigt och skriver faktiskt om vettiga saker, medans Lisaplace (har absolut ingenting emot henne) uppdaterar ca 6 inlägg/vecka ibland mindre.

Och nu tänker ni säkert, ja men hallå de har väl ett liv utan för dator skärmen? Ja absolut! Ingen ska ju känna sig tvingade till att sitta timtals framför en skärm och blogga, om man inte tycker det kul .. Men dehar ju kommit upp på toppen för att de har slitit och vara väldigt aktiva! Ska de bara sluta vara de  då för att det har fått si och så många läsare? Nej, det tycker jag är lite shcysst, kanske är ensam om den saken. Men då är jag det!

Nu tillbaka till det jag började med! Mer uppmärksamhet till de "mindre" bloggarna. Nu menar jag ju inte att varenda liten kotte ska få tusentals läsare och solsken hos dem all the time , för de som har lyckats väldigt bra har ju varit duktiga och ev kämpat dit de vill. Men ibland så önksar jag att de som verkligen försöker och försöker ska få lite uppmärksamhet, inte ska man behöva registrera sig på varenda jävla sida somt.ex viral-trafik , eller vad det nu heter och sådana sidor för att få mer läsare och sånt? Det är ju rena skitsnacket!
Och spamma varenda blogg eller bara kommentera nånting helt onödigt som inte ens handlar om det som inlägget handlar om? Läs inlägget, har du någon åsikt eller kommentar om det så skriv! Inte behöver det vara posetivt varje gång heller? Bara det bevisar att man har läst..
Hur kul är det när du bara får en kommentar där det stå " hur e läget?"
När du har skrivit ett inlägg om kanske dina senste mode-fynd, en rekommenderad bok, dina djupa känslor eller omnågonsomstårdig nära? Kanske inte så himla kul va? Tänk lite på det..

Men! åter igen till det första jag mena haha ( jag är bäst på att byta samtals ämne ) det finns ju kanske inte så  mycket man kan göra utan att hoppas då att andra kan få lite plats! Och kanske t.o.m låta de provocerande bloggarna hamnar lite åtsidan ett tag och låter nya bloggar komma in. fast vissa av dem är smart " i know you love me"  stilen och det.

Sen har jag även märkt att om någon storblogg skriver " tycker du nånting om detta så dela gärna med dig om det här" och så skriver hundratals människor om just DET , men kan inte då de där hundratals kommentatorerna dela med sig hos någon annans blogg? Någon annans som inte är lika "känd" men har skrivit ett lika bra inlägg? Handlar det bara om att få sin röst hörd och höras och synas ? Ja för då är det ju lönast om du  kommenterar hos den bloggare som har mest besökare? bull shit...

Så! Nu är jag klar. Nu har JAG gjort min lilla röst hörd här hos mig, tycker du något om detta, antingen ris eller ros! Hojta då till ;D

Puss!! Linn

Kommentarer
Postat av: FS

Till och med 118 100 dissar Dessie och hissar Paulina?



Läs mer här: http://falsksanning.blogg.se/2009/august/tom-118-100-tycker-bast-om-paow.html#comment

kraam♥

2009-08-05 @ 20:26:13
URL: http://falsksanning.blogg.se/
Postat av: Kan Dee Drawings

Åh tack snälla du! :)

2009-08-05 @ 20:59:18
URL: http://kandeedrawings.blogg.se/
Postat av: Patricia

det kommer upp i morron :)

2009-08-05 @ 21:48:29
URL: http://patriiciajacobs.blogg.se/
Postat av: JENNIFER

Hello, hur har du bytt färg där det står "kommentarer" ? :)

2009-08-05 @ 22:05:43
URL: http://jjennifeh.blogg.se/
Postat av: JENNIFER

sv: haha asså när man ska klicka för att kommentera här är det lila färg :P Hur har du gjort det ? :D

2009-08-05 @ 23:16:08
URL: http://jjennifeh.blogg.se/
Postat av: zorica

hehe . håller faktiskt meed dig :) . har suttit och läst allting :D .. du hade väldigt vackra ögon ser ja ..

lyssna på låten också och säg vad du tycker :) ifall du besöker mig :) . puss

2009-08-06 @ 02:08:43
URL: http://zokowlocow.blogg.se/
Postat av: MARIA

Hoppas du får en bra dag!

2009-08-06 @ 02:20:53
URL: http://mariadaos.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra skrivet, verkligen!

2009-08-06 @ 09:50:40
Postat av: Anonym

Tjusigt! kika gärna in i vår blogg & lämna en kommentar, skulle vara sjukt gulligt! Ha en bra dag, pussar.

2009-08-06 @ 11:00:33
URL: http://ssistersz.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tjusigt! kika gärna in i vår blogg & lämna en kommentar, skulle vara sjukt gulligt! Ha en bra dag, pussar.

2009-08-06 @ 11:01:09
URL: http://ssistersz.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0