Köttfärsbiffar i eldig sås med rostade rotsaker!




Ingredienser  ( 3 pers)

Biffen

½ gul lök
2 vitlöks klyftor
300g köttfärs
1 ägg
1 tsk salt
1 krm peppar
 lite margarin

Såsen

1 chili
1 röd paprika
1 msk margarin
1 burk tomater
1 msk råsocker
½ tsk salt

Skala & hacka lök+ vitlök.
Blanda köttfärs med hälften av lökhacket,ägg,kryddor till (6-)8 biffar. Stek i margarin i stekpanna ca 3 min/sida. Ta upp och lägg på fat.

Skölj, kärna ur & hacka chili och paprika. Fräs resten av lökhacket,chili och paprika i margarin i stekpanna. Tillsätt tomater, råsocker & salt.
Lägg i biffarna & låt puttra i ca 5-10 min

Rostade rotsaker

1 morot i strimlor
1 palsternacka i strimlor
1 kålrot i strimlor
2-3 potatisar i strimlor
rosmarin,timjan,salt,olivolja


Sätt allt på en lång panna. Ringla över olja & krydda. Rosta i ugnen ca 30 min
225 grader.










Kommentarer
Postat av: Kan Dee Drawings

Jag vet att jag svarar sent.. förlåt, men tusen tack för berömmelsen! Blir så himla glad! Kram! :)

2009-03-30 @ 01:13:36
URL: http://kandeedrawings.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0